Cauta pe blog

În sfârşit ! AdblockPlus ACCEPTĂ RECLAMELE DE BUN GUST !

Da, ştiu, nu se cade, să scrii propoziţii sau fraze întregi cu litere mari, dar asta e chiar o ştire de care o să fie interesaţi absolut toţi cei care au avut de-a face cu marketingul PPC, atât ca advertiseri sau afiliaţi, cât şi agenţiile care lucrează în domeniu şi oferă servicii de promovare PPC pentru alţii.

După cum se ştie foarte bine, din momentul în care utilitarele de blocare a reclamelor în browsere, au apărut pe piaţă, cam toate - dar mai ales unealta "oficiala" lansată de adblockplus.org - au devenit unelte de terorism financiar, şi au distrus întregi sectoare de business, atât în S.U.A., cât şi în alte ţări în lume, inclusiv în România. (explicaţii AICI )



Model de distincţie între reclame
acceptabile, şi reclame inacceptabile,
în utilitarul de blocare a reclamelor -
adblock plus. Credit: site-ul adblockplus.org

Zeci de mii de situri au fost închise pentru că erau suportate în mare parte de reclame, reclame care în momentul în care uneltele de blocare a reclamelor au fost adoptate, nu au mai adus venit proprietarilor respectivi de situri. Zeci de mii de oameni şi-au pierdut locurile de muncă, şi distrugerile de vieţi omeneşti pe care mentalitatea criminală şi iresponsabilă a celor care au lansat adblock plus, le-a produs, nu poate fi măsurată.

Au trecut anii, şi de la simpli oameni, bloggeri, şi până la corporaţii imense multinaţionale, ca Google, şi alţi provideri PPC, au dus o luptă acerbă, legală şi politică, extraordinar de costisitoare, pentru a determina producătorul adblockplus  să modifice algoritmii de detecţie şi să accepte fără a solicita o taxă extorsionistă, reclamele aprobate sau cele care sunt în concordanţă cu specificaţiile internaţionale IAB de "reclamă acceptabilă".

Dacă până nu demult, afişarea reclamelor google, bing ads, etarget, şi alte reclame PPC,  în navigatoarele care foloseau adblock plus, era permisă doar dacă providerii reclamelor respective plăteau o taxă de tip mafiot, extorsionistă, iată că vremurile se schimbă, şi în sfârşit, colosul cu picioare de lut ce a devenit adblock plus, a fost determinat să-şi schimbe mentalitatea.

Deşi discuţiile referitoare la acest subiect au decurs începând din 2011, conform paginii oficiale care tratează problema, citind azi conţinutul din nou, mi-am dat seama că s-au îmbunătăţit condiţiile şi în sfârşit, sunt speranţe de normalitate pentru publisherii care-şi monetizează traficul prin adsense, şi implicit, sunt şanse de a intra din nou în normalitate, pentru afiliaţii care fac marketing afiliat PPC, prin Adwords, e-target, Bing Ads, etc.

Pentru ca reclamele pe un site sau blog, să fie considerate ca acceptabile, de către adblock plus, va trebui să respecte anumite criterii:


  • să nu se întrepună între blocurile de conţinut din care pagina se compune (adică, fără reclame gen cancan, realitatea, acasatv, protv, etc., care, dacă vrei să citeşti un articol tre'să dai nşpe clickuri să ajungi la conţinut)
  • să nu deranjeze fluxul normal al vizualizării paginii în browser (adică fără reclame interstiţiale, fără click-baituri aiurea, cum văd că are mai nou toată "presa" online din România)
  • să fie plasate în 3 locaţii acceptate - cum era pe vremuri, când mărimile normale de reclamă erau 728x90 sus în header, 160x600, 300x250 sau 336x280 în bara laterală, şi de obicei, 468x60 ori 728x90 iar în footer 
  • indiferent de locaţia în care sunt plasate , să nu se reîncarce automat fără  reîncărcarea paginii print-o acţiune manuală a vizitatorului
  • trebuie să poată fi identificate cu uşurinţă, de restul conţinutului, să fie marcate ca reclamă, să nu inducă în eroare cu privire la apartenenţa conţinutului reclamei, la restul conţinutului paginii
În principiu, dacă stăm să gândim logic, SĂ FIE DE BUN SIMŢ.

Reclama, indiferent că ne place sau nu, este în continuare sufletul comerţului. Şi pentru a păstra economiile lumii în mişcare, adblock plus a făcut acum un pas spre normalitate !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt moderate, şi vor fi publicate în limita decenţei.

Parteneri